Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to system informatyczny, dzięki któremu obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów publicznych - bezpłatnie udostępniać swoje usługi w postaci elektronicznej. Ideą przyświecającą budowie ePUAP było stworzenie jednego, łatwo dostępnego i bezpiecznego elektronicznego kanału udostępniania usług publicznych; tak powstał portalepuap.gov.pl
Przy pomocy Elektronicznej Skrzynki Podawczej WKU w Chełmie obywatele mogą przesłać:
Aby użytkownik mógł korzystać z systemu, konieczne jest zarejestrowanie się w systemie. W tym celu użytkownik powinien utworzyć swoje konto. Po założeniu konta, użytkownik może zalogować się do systemu. Istnieje możliwość edycji parametrów konta, jak również wyświetlenie uprawnień. Możliwe jest usunięcie konta z systemu.
Załączniki do przesłanego dokumentu elektronicznego powinny być w jednym z poniższych formatów: